قیمت انواع رزین پلی استر ترموست

رزین پلی استر ترموست را می توان یکی از رزین های پرکاربرد صنعتی معرفی کرد که در اثر فرآیند حرارت دهی، سفت و سخت گردیده است، با توجه به همین موضوع، به این محصول، عنوان «رزین گرماسخت» را داده اند که البته یکی دیگر از نام های آن «پلی یورتان» است. در هر حال کاربرد گسترده‌ی این محصول، آن را در معرض فروش بسیار قرار داده و هم اکنون می توانید با سفارش آن از بهترین قیمت رزین پلی استر برخوردار شوید.

قیمت انواع رزین پلی استر ترموست

علت گرما سخت بودن رزین پلی استر ترموست

علت گرما سخت بودن رزین پلی استر ترموست

همانطور که گفته شد، رزین پلی استر ترموست در اثر حرارت دهی سفت و سخت گردیده و البته این میزان از سختی در هر یک از این رزین ها متفاوت خواهد بود.
هر چقدر که حرارت لازم برای گرمادهی آنها در درجات بالاتری قرار داشته باشد، به همان نسبت درصد سختی بیشتری را هم از خود نشان خواهند داد.

اما سوالی که به وجود می آید، این است که علت گرما سخت بودن رزین پلی استر ترموست چیست؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وقتی این محصول در معرض حرارت و گرما قرار می گیرد، مولکول های موجود در آن به واکنش های شیمیایی دچار شده و این موضوع باعث رشد افزایشی ترکیبات موجود در این رزین خواهد شد و به نوعی علت گرما سخت بودن این محصول را می توان تابعی از فرآیندهای مولکولی یا ساختاری آن دانست.

حال می خواهیم کمی هم از خواص ویژه رزین ترموست بگوییم که عبارتند از:

  1. رزین پلی استر ترموست، درصد خیلی کمی از رطوبت و آب را جذب خواهد کرد که این خصوصیت باعث شده تا از آن به عنوان عایق روغنی روی سطوح آهنی و چوبی استفاده نمایند.
  2. این محصول در برابر حرارت نیز مقاومتی بسیار خوب را از خود نشان داده و به همین دلیل آن را مورد استفاده در عایق حرارتی قرار می دهند.
  3. از استحکام خمشی و کششی بالایی برخوردار می باشد.

کارخانه تولید کننده رزین پلی استر ترموست

کارخانه تولید کننده رزین پلی استر ترموست

در حال حاضر اهمیت فوق العاده‌ی رزین پلی استر ترموست باعث افزایش تولید و عرضه آن از سوی انواع کارخانه رزین پلی استر در کشور شده و بنابراین کارخانجات فعال در بخش های مختلف کشورمان توانسته اند رزین هایی همراه با خواص فیزیکی و مکانیکی بالا را تقدیم بازار نمایند.

لازم به ذکر است هر یک از رزین های ترموست تولید شده در خطوط پیشرفته داخلی که به عنوان پرکاربردترین نوع رزین نیز از آنها یاد می شود، با چنین کاربردهایی همراه بوده و لذا عرضه مناسبی از آنها توسط کارخانجات داخلی برای پاسخگویی به موقع به نیازهای مختلف انجام گرفته است:

  • صنایع نساجی از این رزین به عنوان پوشش ضد آبی بهره می برند.
  • آنها را برای ایجاد طرح های روی لباس های ورزشی نیز به کار می گیرند.
  • در صنایع اتومبیل سازی از رزین ترموست به عنوان جلا دهنده، پوشش صندلی، درپوش و … کاربرد به عمل می آورند.
  • آنها را در صنایع ساخت دکوراسیون استفاده می نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما