رزین غیر اشباع چیست | انواع رزین پلی استر غیر اشباع

فروش یک محصول ملزم به معرفی درست آن می باشد. در این مقاله به منظور فروش انواع رزین غیر اشباع پلی استر، اقدام به معرفی این محصول و شرح تفضیلی آن می پردازیم.

در این مقاله نحوه تولید، کاربرد و مزایای این محصول را مورد بررسی قرار می دهیم. امیدواریم که این اطلاعات به خریداران کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

آنچه از رزین پلی استر باید دانست

پلی استرها گروه بزرگی از رزین های مصنوعی هستند که به دو گروه پلی استرهای اشباع (ترموپلاستیک) و پلی استرهای غیراشباع (ترموستات) تقسیم می شوند.

ترموپلاستیک ها، مولکول های خطی هستند که انشعابات کمی دارند. وقتی رزین پلی استر اشباع را گرم می کنیم شکلی مایع به خود می گیرد. پس از سرد شدن رزین ها ی اشباع به شکل جامد تغییر شکل می دهند.

در مقابل ترموستات ها یا همان رزین های غیر اشباع در برابر حرارت مقاوم هستند. این نمونه رزین پلی استردر دمای بسیار بالا تجزیه شده و شکلی برگشت ناپذیر به خود می گیرند.

رزین پلی استر غیر اشباع از پلیمر تشکیل می شوند. پلیمر های سازنده این ماده به شکل مایع و چسبناک هستند. پیون های بین این پلیمر ها عرضی بوده و وزن مولکول های آن ها کم و متوسط می باشد.

رزین پلی استر ارزان

از آنجایی که رزین های غیر اشباع نوعی ترموست به حساب می آیند، قابلیت این را دارند که پس از حرارت از شکل مایع به جامد تغییر ساختار دهند. نا گفته نماند که این امذر در صورت وجود شرایط مناسب امکان پذیر است.

به جرات می توان گفت انواع مختلف رزین پلی استر غیر اشباع، از پر مصرف ترین نوع رزین در جهان به حساب می آیند. از این رو فروش رزین پلی استر غیر اشباع در بازار بسیار بالا می باشد.

پیوند بین پلیمر های این رزین از پیوند های استری می باشد. این پیوند از واکنش یک ترکیب الکلی چند عاملی و اسید چند عاملی تشکیل می شود.

انواع رزین پلی استر غیر اشباع با کاربرد های گوناگونی تولید می گردد. هر رزین ساختار و فرمول مختص به خود را دارد. کنترل دما، زمان، کاتالیزور و اسید هایی که در ساخت رزین استفاده می گردد، موجب تغییر در رزین ها و کاربرد آن ها می شوند.

انواع رزیر پلی استر غیر اشباع و کاربرد های آن

رزین ها را در زمان تولید با مونومر های رقیق کرده که این امر، در فرایند پخت تأثیر گذاشته و موجب اتصال بین مولکول ها می گردد. با احتساب این گفته ها و بررسی ها، می توان دریافت که رزین ها، نمونه های متنوعی دارند.

این سایت و مقاله به بررسی رزین های غیر اشباع اختصاص دارد. پس در ادامه انواع رزین غیر اشباع را بیان می کنیم. فروش رزین پلی استر غیر اشباع در سه نوع زیر انجام می گیرد:

  1. رزین پلی استر ارتوفتالیک
  2. رزین پلی استر ایزوفتالیک
  3. رزین پلی استر ترفتالیک

انواع رزین پلی استر غیر اشباع به صورت های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. چند نمونه از این روش های استفاده بدین شرح است:

پلی استر غیر اشباع

  1. لایه بندی دستی
  2. سیم پیچی رشته ای
  3. قالب گیری
  4. RTM
  5. Pultrusion
  6. SMC
  7. BMC

پلی استر غیر اشباع متنوع ترین کاربرد را در میان این محصولات دارند. عمده ترین و شناخته ترین کاربرد این محصول، در صنعت ساخت محصولات دریایی می باشد. قایق های کوچک، کایاک، قایق های تفریحی و ماهی گیری، تخته موج، کشتی سازی و … از جمله این صنایع مصرفی رزین پلی استر غیر اشباع هستند.

از دیگر کابرد های رزین پلی استر غیر اشباع به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • تولید ورق های کامپوزیت (چند سازه)
  • اشیاء تزئینی
  • لوله های FRP و GRP
  • بتونه و ماستیک سنگ
  • لاک چوب
  • دکمه سازی
  • قطعات خودرو
  • سایر مصارف فایبرگلاس
  • مبلمان
  • مجسمه سازی
  • سنگ های مصنوعی نظیرکورین، کوارتز
  • و غیره

موارد ذکر شده تعداد کمی از کاربرد ها می باشد که بیان شده اند. رزین های غیر اشباع را می توان جزء غیر قابل جدا شدنی، صنایع تولیدی دانست.

رزین پلی استر غیر اشباع و ویژگی های آن

فروش رزین پلی استر با ویژگی هایی که دارد، رو به افزایش است. شاید شناخت این ویژگی ها به شما خریداران عزیز در انتخاب کالا و محصوبل مورد نظر کمک کند.

برخی از ویژگی های  پلی استر های غیر اشباع به شرح زیر است:

  1. آسانی استفاده
  2. شکل دهی مناسب با نیاز
  3. قدرت بالا در برابر تغییرات ناگهانی
  4. کاهش وزن محصول تولیدی با استفاده از قطعات کامپوزیتی
  5. خیس شدن خوب انواع الیاف (الیاف شیشه، الیاف یقه، الیاف کربن، الیاف پلی آمید و …)

رزین پلی استر غیراشباع همچنین دارای مقاومت بالا در برابر محلول‌ها و مواد شیمیایی است. این مقاومت به رزین اجازه می‌دهد تا در محیط‌های نیازمند مقاومت شیمیایی، مانند محیط‌ های آلی و محلول‌ های اسیدی یا قلیایی، کارایی خود را حفظ کند.

دلیل انتخاب پلی استر های غیر اشباع

چرا رزین پلی استر غیر اشباع را باید از فروشگاه های مطمئن خریداری نمود؟

پاسخ این سوال کاملاً واضح است. وجود نمونه های بی کیفیت رزین پلی استر در بازار، انتخاب را برای تولید کنندگانی که به دنبال مواد اولیه با کیفیت هستند، سخت نموده است.

بهترین رزین پلی استر غیر اشباع

برای اطمینان از خریدی درست و مناسب، فروشگاه های معتبر بهترین گزینه هستند. عدم دسترسی به فروشگاه ها در تمامی شهر ها مشکلاتی را ایجاد نموده است.

تولید کنندگان رزین پلی استر در مجموعه ما برای رفع این مشکل، سایت های  فروش و عرضه مستقیم را ایجاد نموده اند. از ویژگی های این سایت ها می توان به ویژگی های زیر اشاره کرد:

  1. سابقه طولانی در تولید رزین پلی استر غیر اشباع
  2. تضمین کیفیت رزین های تولیدی
  3. تنوع بالای محصولات و پوشش نیاز های صنایع تولیدی
  4. تولید تخصصی پلی استر غیر اشباع با دستگاه هایی متناسب با متریال های جهانی
  5. انجام تست های پیشرفته در واحد تحقیق و توسعه و آزماشگاه های مجهز به آخرین فناوری ها
  6. مشاوره ی رایگان
  7. تحویل فوری
  8. تأمین حجم بالا
  9. و غیره

شرایط فروش عمده رزین پلی استر غیر اشباع

مجموعه ما با کیفیت ترین و بهترین رزین ساخت داخل را با قیمتی ارزان به فروش می رساند. شرایط فروش رزین پلی استر این مجموعه بدین شرح است:

  1. فروش آنلاین
  2. فروش عمده
  3. قیمت ارزان
  4. ارسال از طریق باربری به اقصی نقاط جهان
  5. فروش صادراتی
  6. پشتیبانی صفر تا صد محصول

مشاوران خبره در مجموعه آرون پلیمر آماده ارائه اطلاعات کافی و معرفی بهتر انواع محصولات این مجموعه، به شما خریداران عمده می باشند.

سوالات متداول:

بله، این سایت به صورت مستقیم انواع رزین را با کاربرد های گوناگون عرضه می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما