فروشگاه رزین فایبرگلاس در ایران

مواد رزینی امروزه جایگاه بسیار وسیعی را به خود اختصاص داده و گستردگی و تنوع آنها بسیار زیاد است. یکی از انواع رزین موجود در فروشگاه مواد رزینی ایران که مورد تقاضای بسیار از سوی خریداران قرار گرفته؛ رزین فایبرگلاس می باشد که به عنوان پوشش، مورد استفاده قرار گرفته و در حوزه ساخت مواد کامپوزیتی، حرف اول را می زند.فروشگاه رزین فایبرگلاس در ایران

بهترین قیمت رزین فایبرگلاس ارگانیک

بهترین قیمت رزین فایبرگلاس ارگانیک

رزین فایبرگلاس یکی از بهترین نمونه های متعلق به رزین به شمار می آید که امروزه موارد استفاده ی عظیمی را به خود اختصاص داده است.
علاوه بر رزین که نوعی ماده پلیمری محسوب شده و به عنوان مواد زمینه در فایبرگلاس به کار برده می شود؛ مواد دیگری نیز در آن جای گرفته اند که از این میان می توان به پشم شیشه اشاره کرد که به عنوان ماده تقویت کننده در آن به کار رفته است.

اما منظور از رزین فایبرگلاس، نوعی پوشش است که روی سطح فایبر گلاس ایجاد شده و در نتیجه خاصیت عایق بودن را به آن بخشیده است.
البته نباید نقش رزین را به عنوان ماده اولیه در فایبرگلاس نادیده گرفت که قبل تر هم به این موضوع اشاره کردیم.
حال موضوع دیگری که در رابطه با رزین فایبرگلاس باید عنوان داشت؛ این است که این نوع رزین از دو نوع کلی بر حسب نوع ساخت برخوردار می باشد که آنها را در گزینه های زیر نام برده ایم:

  1. رزین فایبرگلاس ارگانیک: این نوع رزین بدون مواد افزودنی شیمیایی و با سالم ترین و بهترین روش های ممکن ساخته شده و برای تولید آن، وسواس های بسیاری به خرج داده شده تا بهترین محصول رزینی با خواصی ممتاز حاصل گشته و در نتیجه بتوان از آن، کاربرد های لازم را به عمل آورد.
  2. رزین فایبرگلاس صنعتی: این نوع رزین با افزودن برخی از مواد به جهت تقویت بیشتر حاصل گشته و از رزین های غیر ارگانیک یا ساده به شمار می آید که خواص آن نسبت به رزین فایبرگلاس ارگانیک، مقداری کمتر می باشد؛ در هر حال این نوع رزین نیز موارد استفاده ی بسیاری را به همراه دارد.

اگر بخواهیم مقایسه ای بین دو رزین نامبرده انجام دهیم؛ باید گفت که قیمت رزین فایبرگلاس ارگانیک با توجه به مراحل تولید متمایز آن که قطعاً با سختی و پیچیده بیشتری همراه می باشد؛ در سطوح بیشتری قرار گرفته است.

خرید رزین و الیاف فایبر گلاس

اهمیت و کاربرد فراوان انواع رزین و الیاف فایبر گلاس باعث شده تا همچنان بر میزان درخواست های خرید برای این محصول افزوده شود.
شاید این سوال برایتان به وجود بیاید در مورد اینکه بیشترین رزینی که از آن در فایبرگلاس استفاده به عمل می آید؛ کدام است که در این مورد باید گفت رزین پلی استر غیر اشباع از رایج ترین و پرکاربردترین رزین های فایبرگلاس می باشد و در نتیجه می توان اعلام داشت این نوع رزین، میزان تقاضای خرید بیشتری را سمت خود حواله ساخته است.

حالا برای اینکه بیشتر با الیاف یا رزین غیر اشباع مورد استفاده در فایبرگلاس آشنا شوید؛ مواردی را در خصوص آن آماده کرده ایم که عبارتند از:

  • رزین های مربوطه از خاصیت های مکانیکی بسیار خوبی برخوردار بوده و این مشخصه باعث شده تا از آنها در ساخت فایبرگلاس، استفاده های بسیاری به عمل آید.
  • هیچ یک از مواد و ترکیبات شیمیایی مضر نتوانسته اند خصوصیات آن را تحت تاثیر قرار دهند که این موضوع از مقاومت بالای آنها در برابر این مواد حکایت دارد.
  • رزین پلی استر غیر اشباع فایبرگلاس به راحتی قابل استفاده بوده و این موضوع نیز بر پرکاربرد بودن آن بی تاثیر نبوده است.
  • مقاومت بالای این نوع از رزین ها یا الیاف در برابر اشتعال بالا بوده و بنابراین محصولات فایبرگلاس ساخته شده با آنها نیز دارای چنین خصوصیتی خواهند بود.

ارسال رزین به سراسر کشور از کارخانه شیراز

ارسال رزین به سراسر کشور از کارخانه شیراز

در حال حاضر کارخانجات تولید کننده انواع رزین از جمله رزین های فایبرگلاس در بخش های مختلفی از کشور فعال می باشند که هر یک از آنها با تلاش های بی وقفه و شبانه روزی خود توانسته اند بهترین نوع رزین را خدمت مصرف کنندگان در صنعت فایبرگلاس تقدیم نمایند.
از جمله این کارخانجات که بیشترین درصد فعالیت را از خود بروز داده اند؛ کارخانجات تولید کننده رزین در شیراز هستند که اقدامات وسیعی را در حوزه تولید این محصول از خود به ثبت رسانده اند.
قابل ذکر است که برخی از این کارخانجات از امکان 
ارسال رزین به سراسر کشور استفاده نموده و بنابراین در این مسیر، خریداران بسیاری را با خود همراه نموده اند.

اما بهتر است بدانید علاوه بر رزین پلی استر غیر اشباع فایبرگلاس که در کارخانجات فوق با گذر از خطوط تولید پیشرفته ساخته می شوند؛ رزین های دیگری هم از این خطوط عبور کرده که آنها هم همچون رزین پلی استر به عنوان رزین فایبرگلاس قابل استفاده برای ساخت می باشند که به آنها در گزینه های زیر اشاره شده است:

رزین اپوکسی فایبرگلاس:

  • این نوع از رزین ها که در روند تولید انواع محصولات کامپوزیتی و فایبرگلاس بسیار مهم واقع شده اند؛ باعث تقویت، ترمیم و افزایش مقاومت سازه های مختلف خواهند شد.
  • در صنایع فایبرگلاس برای تولید کامپوزیت های اف آر پی از این نوع رزین بهره می برند.
  • این گروه از رزین ها متشکل از استحکام کششی، خمشی و فشاری بسیار خوبی بوده و بنابراین باعث شکل گیری محصولات فایبرگلاس بسیار خوبی خواهند شد.
  • قابلیت پر کنندگی رزین اپوکسی، بسیار زیاد بوده و در مقابل مواد شیمیایی هم دارای تاثیرپذیری منفی نمی باشند.
  • همچنین با وجود وزن کم خود، محصولاتی سبک را هم ایجاد خواهند کرد.

رزین وینیل استر فایبرگلاس:

  1. این گروه از رزین ها که در صنایع فایبرگلاس مورد توجه و استفاده قرار گرفته اند؛ نسبت به رزین پلی استر، دارای مقاومت شیمیایی بیشتری بوده و در محیط های قلیایی شدید نیز عالی ظاهر خواهند شد.
  2. این رزین بعد از اتمام فرآیند خشک شدن، حالتی نرم و منعطف را پیدا کرده و از حالت شفاف برخوردار می باشد.

رزین فنولیک فایبرگلاس:

  • مشخصه بارزی که در این نوع رزین وجود دارد؛ این است که در مقابل حرارت و دمای بسیار زیاد، مقاومتی بالا را به همراه دارد.
  • این نوع از رزین علاوه بر کاربرد در صنایع فایبرگلاس، در صنایع دیگری همچون صنایع پشم شیشه، صنایع قوطی سازی، صنایع چسب سازی، صنایع تولید قطعات و لوازم خودرو و … کاربردی واقع شده است.

نحوه ساخت رزین فایبر گلاس

در این بخش قصد داریم تا شما را با نحوه ساخت رزین فایبر گلاس آشنا نماییم که به این موضوع در گزینه های زیر خواهیم پرداخت:

  1. اولین کاری که باید برای ساخت رزین فایبرگلاس انجام داد؛ این است که باید ابتدا قالبی که می تواند جعبه یا هر چیز دیگری باشد را آماده نمود.
  2. کار بعدی، برش زدن و آماده کردن پشم شیشه در اندازه های مورد نیاز می باشد.
  3. در سومین مرحله کاری که باید انجام داد؛ این است که قالب تمیز را آغشته به واکس نمود که با این کار فایبرگلاس از قالب، سریع تر جدا خواهد شد.
  4. بعد از آن باید ماده خشک کن را با 1 کیلو رزین که می تواند رزین پلی استر یا هر نوع دیگری باشد را ترکیب کرد.
  5. سپس رزین باید توسط یک برش روی سطح قالب کشید تا سطح مورد نظر آغشته به رزین گردد.
  6. بعد پشم شیشه ای که از قبل برش زده شده و آماده گشته را به سطح قالب و در واقع روی رزین باید چسباند؛ نیاز است تا در این قسمت، هوایی که در زیر پشم شیشه وجود دارد را با کاردک خارج کرد و سطح را به رزین کاملاً فشار داد تا این دو به هم بچسبند.
  7. لایه اول که چسبانده شد؛ مجدد باید سطح روی پوشش را به رزین آغشته و بعد از آن هم روالی که در گزینه های قبل گفته را باید تا 3 الی 4 بار در پیش گرفت تا بتوان قطعه ای را ایجاد کرد که تحمل فشار های مختلف را داشته باشد.

لازم است در اینجا نکاتی را در مورد کارهایی که باید پیش از ساخت این محصول باید انجام داد را اعلام نماییم که در این مورد می توان گفت پیش از آغاز به کار باید حتماً از ماسک و دستکش استفاده گردد.
مقدار خشک کن با رزین را با تا حد مشخصی ترکیب کرد؛ وگرنه در صورت استفاده بیش از حد، احتمال آتش سوزی وجود خواهد داشت.
نکته بعدی این است رزینی که با خشک کن ترکیب شد را باید هرچه سریع تر استفاده نمود؛ همچنین بهتر است تمامی این امور در مکان هایی که دارای تهویه مطبوع هستند؛ انجام گیرد.

مهم ترین کاربرد رزین در صنعت

مهم ترین کاربرد رزین در صنعت شاید این سوال برایتان به وجود آید که مهم ترین کاربرد رزین در صنعت چیست؟ که البته در اینجا منظور کاربرد رزین فایبرگلاس می باشد.
لذا در پاسخ به این سوال باید گفت که هر نوع رزینی که برای ساخت فایبرگلاس مورد استفاده قرار می گیرد؛ در نهایت در فرآیند ساخت انواع مخازن فایبرگلاس و تمامی محصولات کامپوزیتی دیگر، کاربردی ظاهر شده و در نتیجه تاثیر مثبت خود را نشان خواهد داد.

برای نمونه می توان به تانکر های نگهدارنده اشاره کرد که آنها نیز از محصولات کامپوزیتی به شمار آمده و مواد اولیه آنها نیز از رزین فایبرگلاس می باشد.
یا دیوارپوش های کامپوزیتی که در صنایع فایبرگلاس مورد ساخت قرار می گیرند؛ نشان از کاربرد بالای رزین داشته که باعث شکل گیری آنها شده است.

بعد از آن تابلو برق های کامپوزیتی، دریچه منهول کامپوزیتی، همه و همه نشان از کاربرد بالای رزین فایبرگلاس داشته و تقریباً امکان ساخت آنها بدون این ماده، صفر خواهد بود.
پس بیشترین و پر رنگ ترین کاربرد و نقش رزین مورد نظر را می توان در تولید انواع محصولات کامپوزیتی دانست که هر یک از آنها با وجود این ماده، از بهترین مشخصات کمی و کیفی برخوردار گشته اند.

عرضه رزین فایبر گلاس از کارخانه

در رابطه با عرضه رزین فایبر گلاس باید گفت که این ماده اکنون به شکل های مختلفی در معرض ارائه قرار گرفته است که عرضه مستقیم رزین و عرضه غیر مستقیم آن، از جمله این اشکال می باشند.
مطمئناً عرضه مستقیم رزین فایبر گلاس که معمولاً از سوی کارخانجات تولید کننده انجام می گیرد؛ بیشتر به نفع بوده و از این رو خریداران نیز از چنین روشی، استقبال بیشتری کرده اند؛ به خصوص اینکه در این شکل از عرضه، خبری از واسطه ها نخواهد بود.
اما سوالی که به وجود می آید؛ این است که اکنون توسط کدامیک از مراکز می توان از روش عرضه مستقیم رزین فایبرگلاس بهره مند گشت

اگر دنبال جواب این سوال هستید؛ باید خدمت شما همراهان و خریداران گرامی عرض نماییم که با اقدام از طریق این مجموعه که امکان کاملاً مطلوبی را برای عرضه رزین از کارخانه در نظر گرفته است؛ می توانید به طور مستقیم و با بهترین شرایط ممکن اقدام به سفارش رزین های مورد نظر خود نمایید.

این مرکز برتر در قالب یکی از برترین عرضه کنندگان انواع رزین فایبرگلاس به شمار آمده و بنابراین شرایط خرید از کارخانه را نیز پیش روی شما قرار خواهد داد.
بنابراین کافی است هر درخواست و هر میزان سفارش و درخواستی که از خرید رزین فایبر گلاس دارید را به دست کارشناسان مجموعه بسپارید؛ آن وقت که آنها در اسرع وقت به سفارش ها و نیاز هایتان پاسخ گفته و کاری می کنند تا بتوانید محصول فوق را از کارخانه تحویل بگیرید.

در این صورت مزیت هایی بسیار خوب در اختیارتان قرار خواهد گرفت؛ اولین مزیت این است که می توانید خود مستقیماً در جریان خرید حضور داشته باشید و دوم اینکه با صرفه هزینه های بسیار مقرون به صرفه خواهید توانست از رزین فایبرگلاس ارزان و مناسب برخوردار شوید.

ترکیبات موجود در الیاف فایبرگلاس

ترکیبات موجود در الیاف فایبرگلاس اگر بخواهیم ترکیبات موجود در الیاف فایبرگلاس را مورد بررسی قرار دهیم؛ باید گفت که این محصول از چنین موادی برخوردار می باشد:

  1. الیاف تقویتی شامل الیاف شیشه، الیاف کربن، الیاف آرامید و الیاف کولار
  2. انواع رزین شامل رزین غیر اشباع پلی استر، رزین فنولیک، رزین اپوکسی و …

تمامی این ترکیبات باعث شده اند تا الیاف فایبرگلاس مجهز به بهترین مشخصات ممکن گردند.
از جمله برجسته ترین مشخصه های موجود در این الیاف، استحکام بسیار بالا و وزن سبک آنهاست که همین عوامل کافی است تا صنایع فایبرگلاس بتوانند با استفاده از آن اقدام به تولیدات موثر و گسترده ای از محصولات مختلف نمایند.
حالا الیاف فایبرگلاس با وجود ترکیبات سازنده خود است که توانسته اند به عنوان یک ماده کاربردی و بسیار مهم ظاهر شده و درصد بالایی از استفاده را از آن خود نمایند.

ضمن اینکه این ترکیبات باعث شده اند تا الیاف فایبرگلاس بهتر از هر نوع الیاف دیگری نمایان شده و درجه اول قرار گیرند.
از کیفیت موجود در آنها هم که نگفته معلوم است؛ آنقدر این کیفیت در الیاف مورد نظر بالا است که هر محصول ساخته شده از آن، در نهایت مقاومت قرار داشته و بنابراین بهترین کارکرد را از خود نشان داده اند.
از همه این موارد می توان بیش از پیش به نقش و جایگاه والای الیاف فایبرگلاس پی برد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما