فروش رزین پلی استر + تفاوت رزین ارتو و ایزو

فروش رزین پلی استر غیر اشباع در دو نمونه ایزو فتالیک و ارتو فتالیک انجام می شود. فاوت بین رزین ارتو و ایزو تفاوتی در نحوه استفاده، کاربرد و قیمت آن ها ایجاد کرده است.

در این مقاله ما سعی می کنیم تا با بررسی این تفاوت ها، دلیل قابل قبولی را برای این اختلاف ها بیان کنیم. مطالعه ی این مقاله برای خریداران رزین پلی استر غیر اشباع خالی از لطف نمی باشد.

تفاوت بین رزین پلی استر ایزوفتالیک و ارتوفتالیک را کشف کنید

رزین های پلی استر غیر اشباع، مواد ساده و ارزانی هستند که به راحتی آماده می شوند و عملکرد خوبی دارند. استفاده از آن به طور گسترده در سراسر جهان افزایش یافته است.

در واقع، این محصول، در تعداد زیادی از صنایع مانند دریانوردی، خودروسازی و بسیاری دیگر استفاده می شود. رزین پلی استر عمدتاً به دو دسته ارتوفتالیک و ایزوفتالیک تقسیم می شود. و هر دو ویژگی های متفاوتی دارند. این تفاوت ویژگی، تفاوت کاربرد را نیز به همراه داشته است.

به همین دلیل است که در تفاوت های بین این دو ترکیب را برای شما شرح می دهیم. بهخترین رزین
رزین پلی استر ارتوفتالیک چیست؟

این نمونه به عنوان پلی استر عمومی شناخته می شود. ارزین ارتو اولین مورد از این پلی استر بود که ساخته شد. هزینه پایینی دارد و به طور گسترده در صنعت پلاستیک تقویت شده با الیاف استفاده می شود.

این ماده بر پایه اسید اورتوفتالیک است که بین 35 تا 45 درصد استایرن دارد. این نمونه رزین، عمدتاً در صنایعی استفاده می شود که به خواص مقاومت بالا نیاز ندارند و در آب های معمولی و شور عملکرد رضایت بخشی دارد.

رزین پلی استر ایزوفتالیک چیست؟

این نمونه رزین پلی استر، یک ترکیب بهبود یافته است. بنابراین خواص آن نسبت به رزین ارتوفتالیک بهتر است. همچنین این ماده در مواجهه با آب مقاومت بسیار بالاتری دارد و بین 42 تا 50 درصد استایرن دارد. قیمت آن کمی بالاتر است، اما با عملکرد بهتر در برخی از مصارف، این قیمت بالا را، جبران می کند. در زیر به برخی از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی و مقایسه انواع رزین پلی استر غیر اشباع

رزین پلی استر ارتوفتالیک در کارهایی که نیازی به مقاومت بالا در برابر خوردگی، دماهای بالا یا خواص مکانیکی ندارد، به طور موثر، بهترین عملکرد ها را انجام می دهد.

از سوی دیگر، رزین ایزوفتالیک استحکام بیشتر، انعطاف پذیری بهتر و مقاومت شیمیایی را دارا می باشد. برای درک بهتر تفاوت ها، هنگام آزمایش در آزمایشگاه، فایبرگلاس تقویت شده با این رزین 10٪ خواص خم شدگی و 20٪ خواص کششی بالاتری را نسب به رزین ها ارتو، نشان داده است.

در واقع، برخی افراد فکر می کنند که رزین پلی استر ارتوفتالیک محصولی با دسترسی کمتر نسبت به سایر رزین های مشابه است. با این حال، یک نکته موثر در تقاضا آن قیمت آن است. رزین ارتو به طور کلی ارزان تر از رزین ایزوفتالیک، وینیل یا اپوکسی است. نتیجه یک محصول مقرون به صرفه است که در شرایط استفاده معمولی عملکرد خوبی خواهد داشت.

مثال و آزمایشات

کاربرد تقویت نشده رزین ایزوفتالیک سطح بالایی از مقاومت را در برابر اکثر اسید های آلی و معدنی در دمای اتاق نشان می دهد. تنها استثنا برای این رزین اسید های اکسید کننده قوی هستند. به طور مشابه، در برابر روغن، آفت کش ها و محلول های نمک معدنی مقاوم است.

اگر تماس با آب بیش از 100 درجه داشته باشد، رزین ارتوفتالیک بعد از 40 ساعت علائم متلاشی شدن را نشان می دهد. در شرایط مشابه، رزین پلی استر ایزوفتالیک حتی پس از 60 ساعت نیز هیچ نشانه ای از تجزیه نشان نمی دهد.

همچنین در مواجهه با 10 درصد اسید سولفوریک و 5 درصد سود سوز آور آبی، رزین ایزوفتالیک مقاومت بالاتری نسبت به ارتوفتالیک نشان داد.

رزین پلی استر غیراشباع ارتوفتالیک با واکنش پذیری متوسط ​​و ویسکوزیته متوسط است. مزیت اصلی آن آغشته شدن آسان آن به مواد تقویت شده با فایبرگلاس و تنش های کم است که در طول سخت شدن رزین ایجاد می شود.

ویژگی های رزین مرغوب چیست؟

  1. مقاومت مکانیکی عالی.
  2. مقاومت در برابر ضربه خوب
  3. پذیرش خوب برای انواع بارهای بی اثر.
  4. خمش بالا
  5. حفظ ساختار
  6. قیمت مناسب
  7. کاربردی و مفید
  8. و …

کاربرد رزین های غیر اشباع در صنعت

به جرات می توان گفت در تولیدات امروزی رزین ها یکی از مهم ترین مواد اولیه به حساب می آیند. کاربرد های فراوان از رزین های پلی استر غیر اشباع یک ماده محبوب و پر تقلضا ساخته است. فروش رزین پلی استر در بازار نیز با توجه به این موضوع صورت می گیرد.

به طور کلی می توان گفت رزین پلی استر غیر اشباع  برای تولید انواع محصولات تقویت شده با فایبرگلاس کاربرد دارد. برخی از این کاربرد ها بدین شرح می باشند:

رزین شفاف

  1. روکش ها
  2. صفحات تخت
  3. پروفیل ها
  4. بدنه
  5. ساخت قایق، لنج، کشتی، تخته شنا و …
  6. وان های حمام و هیدروماساژ
  7. سینک ها
  8. سنگ های مصنوعی
  9. علائم جاده ای
  10. مبلمان
  11. مجسمه سازی
  12. عایق
  13. کف پوش ها
  14. پانل های دیواری
  15. و …

به دلیل تفاوت ترکیب و زمان و حجم حرارات رزین پلی استر های غیر اشباع متنوع ترین نوع و در نتیجه متنوع ترین کاربرد ها را دارند.

تولید کنندگان ریزن پلی استر غیر اشباع، برای معرفی رزین های ارتو فتالیک از TSD یا همان کد های شاخص استفاده می کنند. هر شخص متناسب با نیاز خود یک د معرف خاص را تهیه می نماید.

انواع رزین پلی استر غیر اشباع را از کجا بخریم؟

همان طور که بیان شد رزین های آرتو به نسبت از نمونه ایزو ارزان قیمت تر می باشد. اما این به این منظور نیست که کیفیت کمتری دارد. بلکه به این تفاوت ها کاربرد آن تغییر می کند.

مژده: برای کاهش حد اکثری قیمت محصولات تمهیداتی داریم.

  1. فروش عمده
  2. فروش مستقیم
  3. عرضه آنلاین

این سه مورد در کنار هم موجب کاهش قیمت محصولات ما، شده است. ایجاد دسترسی آسان و معرفی بهتر نیز دو مزیت دیگر فروشگاه های اینترنتی می باشد.

رزینو پیشرو در تولید و فروش رزین پلی استر است و تنوع بسیار زیادی از این نوع مواد دارد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تجهیزات یا پیشنهادات رزین پلی استر ما داشته باشید، با ما تماس بگیرید و ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

فروش رزین پلی استر

نتیجه گیری:

رزین پلی استر غیر اشباع، به دو دسته اصلی ایزوفتالیک و ایزوفتالیک تقسیم می گردد. این تفائت در دسته بندی از قدرت رزین ها، نشات می گیرد.

رزین ارتو نسبت به رزین ایزو مقاومت پایین تری دارد. از رزین ارتو در کاربرد های معمولی و از رزین ایزو در کاربرد های مهم تر استفاده می گردد. خریداران متناسب با نوع نیاز خود این محصولات را تهیه و مورد استفاده قرار می دهند.

سوالات متداول:

  • آیا این سایت، برخی مواد جانبیمرتبط با رزین را نیز به فروش می رساند؟

جواب این سوال مشخص است. مجموعه آرون پلیمر، برای بهبود خدمات رسانی خود، انواع مواد مرتبزط را نیز عرضه می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما