بزرگترین کارخانه رزین پلیمری پلی استر

رزین پلیمری پلی استر در بزرگترین کارخانه ایران تولید و علاوه بر تامین بازار داخل در سطح بازار های خارجی نیز فعالیت داشته و به صادرات این کالا می پردازد. رزین ها از جمله محصولات وابسته به صنعت نفت و پتروشیمی و از فرآورده های جانبی آن می باشند که کاربرد زیادی در بخش های صنعتی و غیر صنعتی دارند. این مواد در ساخت و قالب گیری مواد مختلف و در کار های هنری و همچنین تولید رنگ کاربرد گسترده ای دارند.

بزرگترین کارخانه رزین پلیمری پلی استر

پیشینه تولید رزین پلیمری پلی استر در ایران

پیشینه تولید رزین پلیمری پلی استر در ایران

رزین ها از جمله مواد و ترکیبات شیمیایی هستند که به شکل مایع غلیظی بوده و شبیه صمغ درختان می باشند. این مواد پس از سرد شدن سخت و محکم شده و حالت جامد به خود می گیرند. در این حالت آنها قابلیت ابزار زنی و مته کاری پیدا می کنند.

ترکیبات مختلفی در تولید رزین های پلیمری به کار برده می شود که گلیسرین، الکل، و اسید ها دسته ای از مواد تشکیل دهنده رزین ها را به خود اختصاص می دهند.

غنی بودن ایران از منابع نفتی سبب تولید فرآورده ها و محصولات مختلف رزینی شده است که تولید رزین پلی استر نیز دسته ای از آنها می باشد. تولید این ماده سابقه ای چند ده ساله داشته و امروزه به دلیل گستردگی کاربرد پلی استر ها ظرفیت تولید آنها با افزایش همراه شده است.

در حال حاضر شرکت ها و کارخانجات زیادی با استفاده از نیروی متخصص و مهارت کافی در این زمینه فعالیت داشته و تامین کننده این محصولات می باشند. ظرفیت تولیدی هر یک از این کارخانجات متفاوت بوده و برخی جزء بزرگ ترین تولیدکنندگان این صنعت به شمار می روند که تولیدات آنها در سطح جهان نیز دارای فروش می باشد و حضور آنها در بازار های خارجی پر رنگ است.

استاندارد های مختلفی برای تولید این مواد به کار برده می شود که با استاندارد های جهانی مطابقت داشته و از این رو تولید رزین ها با کیفیت بالایی صورت می گیرد. 

هزینه ساخت رزین پلیمری پلی استر

هزینه ساخت رزین پلیمری پلی استر

رزین ها به دو شکل وجود دارند که رزین طبیعی و مصنوعی می باشند. رزین های طبیعی همان صمغ درختان هستند که از تنه آنها جدا می شوند.

گروه دیگری از رزین ها به شکل مصنوعی در کارخانجات صنعتی کوچک و بزرگ ساخته می شوند. ساخت رزین پلیمری هزینه های خاص خود را دارد. قیمت خرید مواد اولیه، هزینه تولید، میزان عرضه و تقاضای بازار، بسته بندی و برند تولید کننده و کیفیت کار از جمله برخی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه ساخت این دسته از مواد می باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما