مرکز پخش مواد سازنده فایبرگلاس

مواد سازنده فایبرگلاس از مواد پلیمری که نقش زمینه را داشته و از پشم شیشه که به منزله ماده تقویت کننده است تشکیل شده و از جمله موادی است که به منظور عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین الیاف شیشه، رنگ، و مخلوطی از رزین های پلی استر برای تولید این ماده به کار می رود که توسط مرکز پخش مواد فایبرگلاس آن در اختیار واحد تولید و تولید کننده قرار می گیرد.

مرکز پخش مواد سازنده فایبرگلاس

پایه اصلی مواد فایبرگلاس

پایه اصلی مواد فایبرگلاس

مواد صنعتی شامل گستره ای از مواد مختلف هستند که هر کدام کاربرد متفاوتی داشته و در بخشی خاص به کار می روند. از جمله می توان به فایبر گلاس اشاره شد که یکی از موادی است که جهت ساخت مخازن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. 

جهت ساخت این تجهیزات فایبر گلاس ترکیبی از پلی استر، ونیل استر و اپوکسی است که مقاومت لازم را به مخازن می بخشد. از طرفی در برابر خوردگی و دما مقاومت لازم را دارد.

در این ترکیبات رزین ها بخش قابل توجهی از مواد اولیه را تشکیل می دهند که نقش نگهدارنده داشته و سبب تغییر شکل قطعه در اثر وارد شدن نیرو به آن می شوند. رزینی که در ساخت فایبر گلاس به کار می رود از نوع غیر اشباع بوده که از این خصوصیت در ساخت آن استفاده شده است.

در مکان هایی که پوشش همراه با نور نیاز دارند فایبر گلاس استفاده زیادی دارد. علاوه بر این در کارخانجات مختلف مخازنی جهت نگهداری آب یا مواد شیمیایی و اسیدی وجود دارد که در آنها از فایبر گلاس به عنوان عایق استفاده می شود. 

این عمل سبب عایق بندی آنها شده و از پوسیدگی مخازن جلوگیری می کند. این ترکیبات سبک و مقاوم بوده و این دو ویژگی سبب وسعت کاربرد آنها در بسیاری از صنایع شده است. از جمله ساخت قطعات زیر به کمک فایبر گلاس صورت می گیرد:

  • ساخت انواع ایرانیت ها و اتاقک ها
  • سیلو های سیمان و تولید سپر خودرو
  • مخازن نگهدارنده مایعات مانند اسید ها و چربی گیر ها
  • ساخت سینک های آزمایشگاهی ضد اسید

این مواد از استقامت بالایی برخوردار بوده و در تماس با نور خورشید و نیرو های طبیعت تجزیه نمی شوند. 

راهنمای خرید انواع مواد سازنده فایبرگلاس

راهنمای خرید انواع مواد سازنده فایبرگلاس

جهت خرید انواع مواد سازنده فایبر گلاس و ترکیبات مختلف آن دارا بودن اطلاعات کافی در زمینه این مواد و همچنین کاربرد آن روشی موثر به منظور خریدی مناسب می باشد. 

از آن جا که فایبر گلاس در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد لازم است تا خرید آن با دقت انجام شده و متناسب با نوع کاربری آن صورت گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما