قیمت هر بشکه رزین پلی استر غیر اشباع

رزین پلی استر غیر اشباع ماده ای است که از ترکیب چند عامل الکل و اسیدهای دو عاملی ایجاد می شود و به صورت گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر انواع رزین پلی استر به صورت فله ای و در بشکه هایی با وزن های مختلف به فروش می رسد.
قیمت هر بشکه رزین پلی استر بر اساس وزن و حجم بشکه و نوع رزین تعیین می شود. اگر شما خریدار این محصول هستید جهت اطلاع از قیمت دقیق آن می توانید با مراکز اصلی خدمات دهنده در ارتباط باشید و لیست قیمت را از آن ها دریافت نمایید.

قیمت هر بشکه رزین پلی استر غیر اشباع

انواع رزین پلی استر غیر اشباع

انواع رزین پلی استر غیر اشباع

رزین پلی استر اشباع نشده از پر مصرف ترین نوع رزین در جهان است و به دلیل کاربردهای زیادی که دارد مورد توجه زیادی قرار گرفته است و دارای انواع مختلفی است. از انواع رزین پلی استر غیر اشباع می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اورتوفتالیک: رزین اورتوفتالیک از رزین های رایج و پرکاربرد است که در بسیاری از فرآیندها مورد استفاده قرار می گیرد و خود به انواع گوناگونی تقسیم می شود.
رزین با مصارف عمومی: دارای گیرایی متوسط و خواص مکانیکی مطلوبی است و بیشتر در تولید و ساخت انواع مصنوعات فایبر گلاس استفاده می شود.
رزین پلی استر ChekPol-160 IM: فعالیت گیرایی بسیار سریع است و خاصیت مکانیکی آن نسبتا بالاست. رزین پلی استر ChekPol-160 IM دارای خاصیت مرطوب کنندگی بالایی است و سبب افزایش سرعت و روند کار می شود. کاربرد این نوع رزین بسیار وسیع و گسترده است.
رزین پلی استر مخصوص ریختگری: رزین مخصوص ریختگری بوی بسیار کمی دارد و خواص فیلر پذیری آن بالاست به همین دلیل به راحتی می توان آن را بدون هیچ نوع ترک خوردگی جهت این منظور استفاده نمود. از این نوع رزین می توان جهت ساخت انواع و اقسام مجسمه ها، ساخت بلوک، انواع وان و سینک استفاده کرد.
رزین پلی استر مقاوم به شعله: این نوع رزین بیشتر جهت استفاده در محیط های بسته مانند فضای داخلی ساختمان، قطار، ماشین و مواردی از این دست مناسب است.
رزین پلی استر نرم: رزین پلی استر نرم همان طور که از اسمش نیز پیداست بسیار نرم و منعطف است و قابلیت خمشی و کششی آن بسیار بالاست. از همین رو در بسیاری از موارد خاص قابل استفاده است.
ایزوفتالیک: این نوع رزین ویژگی های مکانیکی و مقاومت شیمیایی بالایی دارد و به دلیل استحکام و غلظت زیاد، بیشتر زمانی از آن استفاده می شود که نیاز به کاری با مقاومت بالا باشد. رزین پلی استر ایزوفتالیک تقریبا کاربرد یکسانی با رزین اورتوفتالیک دارد.
از کاربردهای مهم رزین پلی استر اورتوفتالیک می توان به مجسمه سازی، ساخت مبلمان، صنایع دریایی، ساخت قایق و وان، لوازم شهر بازی، ساخت مانکن، فایبرگلاس، سنگ های مصنوعی، فرآیندهای لایه چینی کامپوزیت و ساخت لوله های مختلف اشاره کرد.
ایزو ان پی جی: این نوع رزین سبب تولید محصولات با کیفیت تری می شود و برای کاربردهای ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. این رزین ها پایداری زیادی در برابر آب دارند و از مقاومت شیمیایی، حرارتی و مکانیکی بالایی برخوردارند. رزین های ایزو ان پی جی محصول تولید شده را در برابر هر نوع ضربه و خراشی مقاوم می کنند.
تمام ویژگی های این رزین سبب شده که به راحتی در صنایع دریایی و ساخت انواع کشتی و قایق ها مورد استفاده قرار بگیرد. به علاوه این نوع رزین در ساخت سنگ های مصنوعی، زیرسازی کف پوش ها، سنگ دستشویی و سینک ظرفشویی و موارد بهداشتی کاربرد فراوانی دارد.
استفاده از رزین پلی استر در صنایع با هدف افزایش مقاومت آن ها در برابر انواع حلال ها، مواد شیمیایی، تغییرات جوی آب و هوا و سرما و گرما صورت می گیرد. به همین دلیل می توان  آن ها را در مخازن آب و لوله های حاوی اسیدها و مواد قلیایی نیز استفاده نمود.
رزین های پلی استر غیر اشباع به راحتی می توانند دمای منفی صفر و  دمای تا 80 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. این رزین ها به دلیل قیمت مناسب بسیار به صرفه هستند و به همین دلیل بازار مصرف خوبی دارند.

نحوه ساخت رزین پلی استر در کارخانه

نحوه ساخت رزین پلی استر در کارخانه

رزین های پلی استر به چند روش در کارخانه ساخته می شود. در ادامه این مطلب به بیان نحوه ساخت رزین پلی استر می پردازیم.
رزین های پلی استر در کارخانه توسط دستگاه های مخصوص و وجود چند عامل مانند هاردنر، کاتالیزور، انواع الکل ها و اسیدهای دو عاملی مانند مونو اتیلن­ گلایکول، دی اتیلن­ گلایکول، فتالیک اسید­ها و انیدرید مالئیک و … تولید می شوند.
به بیان ساده تر پلی استرهای غیر اشباع یا ترموست ها از ترکیب مایعات ویسکوز، اسید و الکل بدست می آیند که در اصطلاح علمی که به این ترکیبات مونومر گفته می شود. تمامی این ترکیبات پلی استری مقاومت رزین پلی استر  را در برابر آتش بالا می برند و سبب کاهش خاصیت اشتعال پذیری آن ها می شوند.
این عوامل در جریان ساخت و تولید پلی استر ترکیب می شوند و برای مصارف مختلفی به بازار عرضه می شوند. رزین پلی استر تولید شده در ابتدا حالت مایع دارد اما پس از مخلوط شدن با هاردنر حرارت آن بالا رفته و شکلی مانند ژله پیدا می کند و پس از استفاده، با گذشت زمان مناسبی سفت و سخت می شود.
خواص پلی استر به سیستم و مراحل ساخت، عوامل کنترل در زمان فرآیند کار، موادی که جهت افزایش غلظت رزین به کار می رود، و موادی که در رزین آغشته می شود، بستگی دارد. در هنگام تولید این محصول روند کار باید بسیار منظم و با دقت انجام شود تا ماده تولید شده خاصیت اثرگذاری بالایی داشته باشد.
به دلیل این که بعضی از رزین های پلی استر سمی هستند و بوی تندی دارند کارخانه های تولیدی این محصول را در بشکه های مناسب قرار می دهند و آن ها را به بازار عرضه می کنند. 

توزیع رزین پلی استر غیر اشباع 200 لیتری

توزیع رزین پلی استر غیر اشباع 200 لیتری در حال حاضر توزیع رزین پلی استر 200 لیتری توسط کارخانه های تولید کننده، نمایندگی های فروش و مراکز پخش موجود در سراسر کشور انجام می شود. این مراکز انواع رزین پلی استر غیر اشباع را در ظروف 200 لیتری به صورت مستقیم و بی واسطه در دسترس متقاضیان قرار می دهند به همین دلیل قیمت خرید آن ها بسیار مناسب است.
نمایندگی های فروش این محصولات را هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی به فروش می رسانند و این مشتری است که تصمیم می گیرد به کدام روش خرید نماید.
بسیاری از افراد به دلیل راحت بودن خرید اینترنتی، ترجیح می دهند که سفارشات خود را از طریق مراکز فروش آنلاین تهیه کنند؛ از همین رو نمایندگی های فروش در کشور با ایجاد کردن سایت های اینترنتی، خرید را برای این افراد آسان نموده اند.
مراکز فروش آنلاین تمامی محصولات را با مشخصات و قیمت در این سایت ها درج نموده اند و افراد به راحتی می توانند آن ها را مشاهده نمایند و در صورت درخواست تنها با چند کلیک سفارششان را ثبت کنند تا درب منزل تحویل بگیرند.
با این روش آن ها می توانند در هر ساعتی که دوست دارند به سایت های فروش دسترسی داشته باشند و بدون طی نمودن مسیر طولانی، محصول مورد نیاز خود را در کم ترین زمان تهیه نمایند. این روش سبب صرفه جویی در هزینه و عدم اتلاف وقت می گردد و گاهی اوقات با تخفیفات زیادی همراه است.
خریداران می توانند برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با نمایندگی های فروش در ارتباط باشند و از راهنمایی آن ها جهت انتخاب بهتر استفاده نمایند.

بازار انواع رزین پلی استر ترکیه ای

بازار انواع رزین پلی استر ترکیه ای با توجه به این که کشور ما در تولید انواع رزین پلی استر فعالیت گسترده ای دارد، اما بخشی از رزین پلی استر از کشورهای دیگر نظیر ترکیه وارد کشور ما می شود. این امر با هدف تامین نیازهای داخلی کشور انجام می شود. شرکت های وارداتی رزین پلی استر با وارد کردن بهترین رزین تولید شده با برترین برند ها این محصولات را به صورت گسترده ای در بازارهای داخلی به فروش می رسانند.
در حال حاضر شرایط بازار به گونه ای است که هم رزین پلی استر ترکیه ای و هم رزین پلی استر ایرانی با درجه کیفی متفاوتی فروخته می شوند. برخی از دلایلی که سبب محبوبیت و افزایش به کارگیری انواع رزین پلی استر ترکیه ای شده است عبارت است از: کیفیت بالا، ضد آب بودن، بوی کم و … .
به دلیل اینکه در عصر حاضر میزان استفاده از رزین پلی استر در صنایع رو به افزایش است شما می توانید با خرید عمده و سرمایه گذاری روی این محصول به سود کلانی دست پیدا کنید. 

مقاومت بسیار بالا رزین پلی استر در برابرحباب زدن

مقاومت بسیار بالا رزین پلی استر در برابرحباب زدن در متن بالا گفتیم که یکی از ویژگی های رزین پلی استر مقاومت بسیار بالا رزین در برابر حباب زدن است. اما این کار چگونه صورت می گیرد؟
از آن جایی که رزین پلی استر از مواد اولیه بسیار عالی تشکیل شده است و دارای خاصیت انعطاف پذیری مناسب و مرطوب کنندگی بالایی است، سبب می شود که مواد به صورت یکدست به درون الیاف نفوذ کنند و به این صورت هیچ نوع ترک خوردگی در آن ها ایجاد نشود.
به طور کلی رزین های پلی استر  به دو صورت مایع و خمیری وجود دارند و این میزان هاردنر است که غلظت آن ها را تعیین می کند. هاردنر مایع، بی رنگ است و بوی نسبتاتندی دارد در صورتی که هاردنر خمیری، بسیار غلیظ است از همین رو کار کردن با آن آسان تر از هاردنر مایع می باشد.
به طور کلی میزان هاردنر در رزین پلی استر  2 درصد است که این میزان در لایه های خیلی نازک نیز بسیار دیر خشک و سفت می شود و پس از خشک شدن حالت چسبندگی در آن ایجاد می شود، در این موارد بهتر است که میزان غلظت هاردنر را به 4 درصد رساند تا عمل خشک شدن آن زودتر انجام شود.
اما قبل از این کار باید ضخامت پلی استر را در نظر گرفت زیرا در صورتی که ضخامت پلی استر زیاد باشد احتمال ترک خوردن آن زیاد است به همین دلیل باید برای ضخامت های زیاد الیاف میزان هاردنر را به 1 درصد کاهش داد. البته در مواقعی که از قالب پلاستیکی جهت انجام کار استفاده می شود نیز باید میزان هاردنر را به 1 درصد رساند تا در برابر حرارت زیاد، ذوب نشود.
در انجام این کار باید بسیار دقت نمود چرا که اگر میزان هاردنر از 4 درصد بیشتر شود احتمال شکنندگی پلی استر بسیار زیاد است، به همین دلیل باید تمامی شرایط را به طور کامل مد نظر قرار داد.
در هنگام استفاده از رزین پلی استر لازم است که به نکاتی توجه شود. از جمله:
قبل از شروع کار ابتدا اسید را در رزین حل کنید تا احتمال وقوع انفجار کاهش پیدا کند، حتما از لباس مناسب و دستکش و ماسک استفاده کنید، رزین پلی استر را در جای خشک و خنک نگه دارید تا برای مدت بیشتری مورد استفاده قرار گیرد، مکانی که این عمل در آن انجام می شود باید مجهز به سیستم تهویه مناسبی باشد.

مرطوب کنندگی بسیار عالی رزین پلی استر

مرطوب کنندگی بسیار عالی رزین پلی استر مرطوب کنندگی عالی رزین پلی استر سبب کیفیت بالای آن و استفاده بیشتر آن در صنایع گشته است. از جمله کاربرد های رزین پلی استر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کاربرد رزین های پلی استر خصوصا در صنایع شیشه سازی، قایق سازی، مجسمه سازی،سازه های دریایی، تولید ورق های کامپوزیتی، لوله سازی، دکمه سازی، خودروسازی، بتونه سازی، صنایع ساختمان و بخش های داخلی آن و ساخت خمیر بسیار مشهود است.
به علاوه ویژگی مرطوب کنندگی در کنار بسیاری از ویژگی های دیگر سبب شده که رزین پلی استر در تولید سنگ های مصنوعی نیز به کار رود.  این نوع پلی استر سبب روانی و مقاومت بالای سنگ می گردد و به دلیل قدرت چسبندگی بالا و جذب آب کم موجب می شود که سنگ مصنوعی بسیار سبک و مقاوم باشد.

مواد اولیه مورد استفاده در پلی استرها

مواد اولیه مورد استفاده در پلی استرها همان طور که در متن بالا نیز اشاره شد مواد اولیه پلی استر ها شامل گلیکول ها و اسیدهای دو ظرفیتی آلی است. این مواد حاوی یک جفت باند دوگانه کربن می باشد که در واکنش و ترکیب آن ها زنجیره های پلی استر شکل می گیرد. وجود حلال هایی مانند مونومر استایرن، متیل متاکریلات ، وینیل تولوئن و آلفا متیل استایرن نیز در تولید پلی استرها به چشم می خورد.
از ویژگی های رزین پلی استر مرغوب می توان به مقاومت حرارتی بالا، خالص بودن، استحکام کششی و خمشی مناسب، قدرت مکانیکی عالی، وزن و ضخامت مناسب، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم بودن در  برابر مواد، شیمیایی، فیزیکی و تغییرات جوی آب و هوا، وجود ماده شتاب دهنده جهت تسریع روند خشک شدن اشاره کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما