رزین پلی استر ترموست

رزین ترموست از پلیمرهای گرماسختی است که در ابتدا از شکلی مایع فرم برخوردار بوده که در اثر مخلوط شدن با موادی به نام هاردنر، سفت و سخت گشته و در نتیجه از ترکیباتی یکپارچه برخوردار می گردند. گفتنی است این دسته از رزین ها دارای انواع مختلفی بوده که یکی از مهم ترین نمونه های موجود از آن رزین پلی استر ترموست می باشد که در ادامه بیشتر با آن، خواص عالی و همینطور کاربردهای گسترده اش آشنا خواهید شد.

رزین پلی استر ترموست

نام دیگر رزین پلی استر ترموست چیست؟

نام دیگر رزین پلی استر ترموست چیست؟

رزین پلی استر ترموست که از نوع رزین های سنتزی به شمار می آید؛ از نام دیگری به نام رزین غیر اشباع ترموست یا FRP برخوردار می باشد.
از ویژگی بارزی که در رزین ترموست پلی استر وجود دارد؛ این است که بر خلاف رزین پلی استر اشباع در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت، ذوب یا آب نخواهد شد؛ بلکه به شکلی برگشت ناپذیر مورد تجزیه قرار می گیرد.
همچنین این رزین را می توان تشکیل یافته از اتصالات عرضی و شبکه سه بعدی از پیوندهای شیمیایی کووالانسی دانست.

حال سعی کرده ایم در گزینه های زیر، تعاریف بیشتری را جهت آشنایی بهتر با رزین پلی‌استر ترموست بیان نماییم که قطعاً دانستن آن ها خالی از فایده نیست.
پس تقاضا داریم به موارد زیر توجه فرمایید:

  • رزین پلی استر ترموست زمانی که سفت شده و خود را می بندد؛ با توجه به اینکه بخشی از محلول در فرآیند تبخیر از دست می رود؛ بنابراین وزن کمتری را نسبت به حالت اولیه خود خواهد داشت.
  • این رزین اگر به حالت جامد و سفت در آید؛ دیگر امکان اینکه بتوان آن را به صورت رزین اولیه و یا مایع در آورد؛ وجود ندارد.
  • میزان مجاز هاردنری که می توان برای ترکیب با این رزین در نظر گرفت؛ به اندازه دو درصد می باشد.
  • غلظت موجود در رزین ترموست پلی استر بسیار بالا بوده که البته وقتی به حالت جامد در می آید؛ دیگر از غلظت اولیه آن خبری نخواهد بود و بلکه حالا با ماده ای سفت روبرو خواهید شد.
  • بهترین مکانی که می توان برای نگهداری این رزین در نظر گرفت؛ مکانی تاریک و خنک خواهد بود که در این صورت عمر مفید آن به مدت یک سال افزایش پیدا خواهد کرد.
  • این ماده همراه با بوی تند و زننده ای است که تا حد 5 کیلو از آن به صورت روزانه اگر مصرف گردد مجاز است؛ اما بیش از این حد حتماً باید در مکانی که دارای تهویه مناسب می باشد؛ انجام پذیرد.

مراکز فروش رزین پلی استر ترموست در تهران

رزین پلی استر غیر اشباع یا همان رزین ترموست در تمام نقاط دنیا و حتی کشورمان، مواد استفاده وسیعی را به خود اختصاص داده است.
همین موضوع بر افزایش فروش رزین پلی استر مورد نظر توسط هر یک از مراکز فروش واقع در تهران و بخش های دیگر کشور اثر گذاشته است.
حالا این نوع رزین را می توان یکی از مهم ترین رزین های مورد کاربرد در حوزه های صنعتی و تولیدی محسوب نمود که ویژگی های خوبش، آن را به ماده ای مناسب برای زمینه های مختلف و برای مصارف متعدد مبدل ساخته است.

حال بهتر است در این قسمت با تعدادی از برترین ویژگی های موجود در رزین‌پلی استر ترموست که در تمام حوزه های داخلی و حتی حوزه های خارجی با انبوهی از تقاضا و به دنبال آن فروش بسیار بالا مواجه شده و نیازهای گوناگونی را تامین نموده است؛ آشنا شوید که عبارتند از:

  1. ویژگی بسیار برجسته ای که در رزین پلی استر ترموست به چشم می خورد؛ ویسکوزیته‌ی مناسب آن می باشد.
  2. خاصیت جذب آب در این ماده رزینی بسیار کم است و بنابراین می توان انتظار ماده ای مقاوم در برابر رطوبت را داشت.
  3. میزان خلوص موجود در این رزین پلی استری بسیار زیاد بوده و بنابراین ترکیبات موثری نیز در آن دیده می شود.
  4. رزین پلی‌استر ترموست از عدد اسیدی مشخص و از قدرت مکانیکی بسیار زیادی برخوردار گشته است.
  5. این ماده بسیار مفید همچنین در مقابل انواع عوامل فیزیکی، شیمیایی و محیطی، پایداری فوق العاده ای را از خود نشان می دهد.
  6. در مقابل انواع خمش و همینطور کشش های مختلف، استحکامی بالا را از خود بروز داده و وزن آن نیز مشخص است.
  7. ظرفیت بسیار خوب این ماده باعث شده تا گاز از آن عبور کرده و همینطور در برابر تشعشعات مقاوم باشد.

مقاومت پلیمر ترموست در برابر ضربه

مقاومت پلیمر ترموست در برابر ضربه

پلیمر ترموست که حالا تبدیل به یکی از با اهمیت ترین پلیمرهای مصرفی شده است؛ با وجود به همراه داشتن همه مزایا و خواص بی نظیر، متاسفانه یک عیب را داراست که باید در این خصوص گفت مقاومت پلیمر ترموست در برابر ضربه کم می باشد.
 لذا مصرف کنندگان به هنگام استفاده از این محصول، لزوماً باید این ویژگی را در نظر بگیرند که بتوانند به بهترین شکل از آن استفاده نمایند.

اما در ادامه‌ی توضیحات از رزین پلیمری ترموست باید گفت که از این رزین ها به عنوان ماده اصلی استفاده به عمل می آورند.
حالا اگر خواهان این هستید که بدانید انواع رایج پلیمرهای ترموست و همینطور موارد استفاده‌ی آن ها کدام است؛ موارد زیر را دنبال کنید که شفافیت بیشتری را از این محصول برایتان در بر خواهد داشت:

  • پلی اورتان را می توان یکی از انواع رایح پلیمرهای ترموست محسوب نمود که ترکیبات آن ها شامل دو مونومر و الیگومر چند وظیفه ای است؛ از این مواد عمدتاً برای ساخت فوم عایق، تشک، کف کفش، مواد چسبنده، قسمت های مختلف اتومبیل و … استفاده به عمل می آورند.
  • اپوکسی رزین از نمونه های دیگر مرتبط به پلیمر ترموست می باشد که از آن ها برای تولید پلاستیک های تقویت شده با شیشه و گرافیت، پوشش های محافظ، مواد ریخته گری، اتصالات و غیره کاربرد به عمل می آید.
  • شکل دیگر پلیمرهای ترموست مربوط می شود به رزین نووالاک اپوکسی که برای پوشش فلزات، برد مدارهای پرینت شده و موارد دیگر مورد استفاده واقع می شود.
  • هیبرید پلی اورتان نیز از پلیمرهای ترموستی است که برای تولید پوشش های مختلف ضد آب و ضد سایش از آن ها استفاده می گردد.

کاربرد رزین پلی استر ترموست در تولید کفش

پلی استر ترموست که به شکلی سنتی مراحل تقویت شدن را طی کرده است؛ همانطور که قبلاً هم گفته شد؛ به عنوان ماده اصلی مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر در بخش های تولیدی مختلف، نقش مهم و پر رنگی را ایفا می کند.
برای نمونه می توان به رابطه پلی استر و تولید کفش اشاره کرد که در این صورت می توان گفت از پلی استرهای ترموستی در واحدهای بزرگ و متعدد تولید کفش در کشور، به عنوان ماده اولیه و اساسی برای ساخت کفش های مختلف و حتی کفی های آن بهره می برند.

در واقع نوعی از این رزین که برای تولید کفش های مختلف مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است؛ پلی استر ترموست سبک می باشد که حالتی نرم و جامد را به خود اختصاص داده و امروزه در صنایع تولیدی کفش حرف اول را می زند.

اما دلایلی که باعث شده اند تا از رزین پلی استر ترموست در تولید کفش استفاده به عمل آید؛ مزیت های بسیار خوب موجود در این ماده است که خیال تولیدکنندگان را از بابت استفاده‌ی آن برای ساخت انواعی از کفش های متنوع راحت کرده است.
حالا اگر شما نیز مایلید تا با این مزیت ها که دو نمونه از آن قبلاً گفته شد آشنا شوید؛ پیشنهاد می کنیم که گزینه های زیر را دنبال نمایید:

  • این نوع پلیمرها نسبت به ترمو پلاستیک ها، تحمل بارشان در مقابل حرارت و فشار بیشتر بوده و بنابراین در اثر قرار گرفتن در برابر این عوامل، عملکردی مناسب را از خود بروز خواهند داد.
  • خاصیت پایداری حرارتی بسیار خوبی در رزین های پلی استر ترموست وجود دارد.
  • همچنین در برابر مواد شیمیایی نیز مقاومت این رزین ها بسیار زیاد اعلام شده است.
  • البته عملکرد فوق العاده‌ی آن ها در برابر عواملی مانند خزش را نمی توان نادیده انگاشت.

خاصیت ضدآب بودن رزین پلی استر

خاصیت ضدآب بودن رزین پلی استریکی از ویژگی های بسیار خوب و یا خاصیت های مشهودی که در رزین پلی استر دیده می شود؛ ضد آب بودن آن می باشد.
البته نه اینکه اصلاً این رزین در برابر رطوبت و آب تاثیر نپذیرد؛ بلکه ساختار آن به گونه ای است که تا حد بسیار بالایی در برابر جذب آب مقاوم می باشد.
همین خاصیت ضدآب بودن پلی استر رزین باعث شده تا تولید کنندگان از آن برای ساخت لوله های آب و فاضلاب، لوله های صنعتی، شیرهای آب و همینطور پمپ های مختلف کشاورزی، صنعتی و خانگی استفاده به عمل بیاورند.
پس می توان از این ماده رزینی عالی به عنوان ماده ای مناسب نام برد که میانه خوبی با آب و رطوبت نداشته و آن ها را جذب خود نخواهد کرد.

اما در کنار این خاصیت که یکی از مهم ترین و شاخص ترین خواص رزین پلی استر به حساب می آید؛ می توان به فواید بسیار خوب این ماده از جهات گوناگون هم اشاره کرد که بهتر است با این فایده ها که در قسمت زیر آورده شده اند؛ آشنا شوید:

  1. رزین پلی استر ضد آب و برخوردار از خواص مکانیکی درجه یک و خواص الکتریکی خوب، با قیمت مناسبی عرضه گشته و بنابراین قابلیت دسترسی و خرید را برای همه خریداران با هر توان مالی امکانپذیر نموده است.
  2. این ماده همچنین از قابلیت استفاده بسیار راحتی برخوردار بوده و بنابراین کار با آن دارای زحمت برای کاربران نخواهد بود.
  3. البته فایده دیگر این ماده در این است که به راحتی قابل یافت بوده و از این رو می توان نسبت به تهیه آسان آن اقدام کرد.

خریداران رزین پلی استر ترموست وارداتی

رزین های پلی استر ترموست یا همان غیر اشباع که تبدیل به پر کاربرد ترین و به دنبال آن پرفروش ترین نوع ماده رزینی در تمام جهان شده اند و حتی در کشور ما نیز موارد استفاده چشمگیری را به خود اختصاص داده اند؛ در هر یک از این نمونه ها قابل تهیه توسط هر یک از خریداران رزین پلی استر خواهند بود:

  1. رزین پلی‌استر ترموست وارداتی
  2. رزین پلی‌استر ترموست ایرانی

منظور کلی از رزین های پلی استر وارداتی، نمونه هایی هستند که از بازارهای مختلف خارجی به بازار کشور ما داخل شده و حالا در کنار رزین های داخلی به فروش می رسند.
بسته به برند و شرکتی که این نوع از رزین ها را ساخته است؛ می توان قیمت متفاوتی از آن ها را در بازار مشاهده کرد.
هرچند باید اعلام داشت که قیمت این دسته از رزین های پلی استر در مقایسه با نمونه های ایرانی موجود در بازار بیشتر است؛ اما با این وجود انتخاب برخی از خریداران، این گروه از مواد می باشد.

اما در رابطه با کشورهایی که اقدام به واردات این محصول فوق العاده کاربردی و ضروری به داخل کشور ما کرده و بدین ترتیب خریداران زیادی را با خود همراه ساخته اند؛ دو کشور روسیه و چین می باشند.
نمونه های چینی موجود از این ماده، به نسبت رزین پلی استر روسی دارای قیمت مناسب تری بوده و بنابراین تهیه آن ها برای هر یک از شما مشتریان گرامی، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

حالا انواعی از رزین های پلی استر وارداتی که در بخش های مختلفی از بازار اشباع شده اند؛ برای چنین کاربردهایی است که مورد عرضه و تقاضای بسیار قرار گرفته اند:

  • صنایع کامپوزیتی یکی از مصرف کنندگان اصلی رزین پلی استر غیر اشباع ترموست به شمار می آیند.
  • صنایع شیمیایی از این ماده بسیار استفاده می کنند.
  • صنایع تولید سنگ های مصنوعی از دیگر کاربران این ماده به حساب می آیند.
  • صنایع ساخت کشتی را می توان به زمره مصرف کنندگان اضافه کرد.
  • صنایع بتن سازی، سنگ های طبیعی، ساخت ورق های صنعتی، پروفیل سازی و غیره همگی از کاربران مهم رزین پلی استر ترموست محسوب می گردند.

ارزان ترین قیمت انواع رزین پلی استر

ارزان ترین قیمت انواع رزین پلی استر خوب است بدانید رزین های پلی استر غیر اشباع به دو نمونه کلی نظیر رزین پلی استر غیر اشباع ایزوفتالیک و رزین پلی استر ارتوفتالیک قابل دسته بندی می باشند.
هر یک از این مواد که حالا با وجود داشتن قیمتی فوق العاده پایین توانسته اند به عنوان ارزان ترین پلی استر موجود در بازار شناخته شده و از همین رو تقاضاهای وسیعی را به دنبال داشته باشند؛ دارای سختی بسیار بالایی بوده و استحکام آن ها نیز باعث زبانزد شدنشان گشته است.

حال برای اینکه بتوانید به انواعی از ارزان قیمت ترین، با کیفیت ترین و یا مرغوب ترین انواع رزین پلی استر دسترسی داشته باشید؛ می توانید از مسیرهای مشخصی اقدام کرده و در نتیجه با روند بسیار مطلوب و دلخواهی از خرید روبرو شوید.

یکی از مسیرهای مربوطه که می تواند شما مشتریان عزیز را در رسیدن به این هدف یاری کرده و با ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازم پیش از خرید، انواعی از رزین پلی استر درجه یک مطابق با نیازتان را در اختیارتان قرار دهد؛ مرکز فوق می باشد.
از این طریق فرصتی طلایی و استثنایی برایتان به وجود آمده که بتوانید رزین های پلی استر با حجم بالا و با نازلترین قیمت ممکن را مورد سفارش و خریداری قرار داده؛ لذت خریدی مفرح را بچشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما