تامین کنندگان مواد اولیه فایبرگلاس رزین

مواد اولیه فایبرگلاس رزین مواد نفتی و پشم شیشه می باشد که به عنوان نوعی پوشش عایق بندی برای مخازن اب و اسید در کارخانه های دنیا برای جلوگیری از پوسیدن مخازن استفاده می شود .

یکی از ویژگیهای فایبر گلاس رزین محکم بودن و سبکی ان است به همین دلیل انواع قطعات از جمله انواع ایرانیت ها ، اتاقکها ،سپر انواع خودروها ،سیلو های سیمان و مخازن نگهداری مایعات مختلف از جمله اسید وغیره از جنس فایبر گلاس رزین ساخته می شود .

مواد اولیه فایبر گلاس رزین عبارتند از :

– رزین وینیل استر

– رزین اپوکسی

– شتاب دهنده کبالت و سرب

– هاردنر اپوکسی

– اروزیل

– تیتان

– الیاف شیشه سوزنی و حصیری

– کربنات کلسیم

تامین کنندگان مواد اولیه فایبرگلاس رزین

مشخصات انواع مواد اولیه فایبرگلاس

مشخصات انواع مواد اولیه فایبرگلاس

مشخصات انواع مواد اولیه فایبرگلاس رزین:

مهمترین ماده اولیه فایبرگلاس رزین ماده رزین پلی استر می باشد که بصورت مایع در بشکه های 200 کیلویی در بازار عرضه می شود

یکی دیگر از مواد اولیه فایبرگلاس رزین، رزین اپوکسی می باشد که از خانواده رزین های دو جزئی شامل “پایه رزینی ” و ” هاردنر” می باشد. پایه رزینی دارای انواع مختلفی است که نمونه مناسب و موجود در بازار ان از نوع ” بیسفول آ ” است.

پر کاربردترین هاردنرها برای تولید رزین اپوکسی به دو گروه تقسیم می شود :

1- هاردنرهای پلی آمین

2- هاردنرهای پلی آمید

از دیگر مواد اولیه فایبر کلاس رزین ، رزین وینیل استر است که رزینی ترموست می باشد. نوع استر مصرف شده در این ترکیب گروه وینیل آن را تعیین می کند و باعث پلیمریزاسیون می شود و سیکوزیته این رزین نسبت به پلی استر و اپوکسی پایین تر است و می تواند جایگزین انها در تولید رزین باشد.

از مهمترین ویژگیهای این رزین این است که در برابر مواد و محیطهای اسیدی مقاومت بسیار بالایی دارد.

از دیگر مواد اولیه تولید فایبرگلاس رزین شتاب دهنده کبالت و سرب می باشد که با نام علم خشک کن کبالت با ماهیت شیمیایی کبالت 2-اتیل هگزا نوات با 10% فلز در بازار موجود می باشد که این ماده بهتر تاست با استایرن رقیق شود (ترجیحـا بصورت 1 درصد فلز )

یکی دیگر از مواد اولیه تولید فایبر گلاس رزین اروزیل می باشد. اروزیل در اصطلاح کف سیلیکا می باشد که یک ترکیب معدنی است که از سیلیس یا دی اکسید سیلیسیم تشکیل شده است.

مهمترین کاربرد ماده اروزیل در صنایع مختلف به عنوان عامل ضخیم کننده یا غلیظ کننده می باشد و باعث می شود ویسکوزیته مایع افزایش یابد و حالت ژل مانند به آن ها بدهد.

یکی دیگر از مواد اولیه فایبرگلاس رزین الیاف شیشه سوزنی و حصیری می باشد که مهمترین تقویت کننده در صنعت کامپوزیت می باشد و انواع مختلف آن به صورت تجاری وجود دارد از جمله AR , ECR , C , S , E

به طور تقریبی 90 درصد الیافی که در کامپوزیت های مهندسی استفاده می شوند الیاف شیشه می بلاشند.

یکی دیگر از مواد اولیه فایبرگلاس رزین کربنات کلسیم می باشد که به عنوان پر کننده (filler ) در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به دلیل میزان جذب پایین روغن و سرعت پخش بالا و قیمت ارزان و درخشندگی خوب و سختی کم در صنایع لاستیک و پلاستیک استفاده فراوان دارد.

قیمت تولیدی مواد اولیه فایبرگلاس رزین

قیمت تولیدی مواد اولیه فایبرگلاس رزین

قیمت مواد اولیه فایبر گلاس رزین :

به دلیل اینکه درجه کیفیت مواد اولیه برای تولید رزین و سایر مواد فایبر گلاس متفاوت می باشد قیمت فروش رزین و قیمت مواد اولیه فایبر گلاس هم متفاوت می باشد.

در قیمت مواد اولیه فایبر گلاس رزین نوع آنها نیز همانند کیفیت تاثیر گذار نمی باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما