شرکت رزین پلی استر مخازن در مشهد

رزین های پلی استر رزین های مصنوعی نامحلولی هستند و در طی فرآیند پخت آنها ساخته می شوند. هنگامی که این رزین ها با الیاف شیشه ای، الیاف پلاستیکی یا الیاف کربن ترکیب می شوند  ماده حاصل از ترکیبات می تواند برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. رزین پلی استر مخازن برای مصارف صنعتی کاربرد دارد.

شرکت رزین پلی استر مخازن در مشهد

شناخت انواع رزین پلی استر مخازن

شناخت انواع رزین پلی استر مخازن

 پلاستیک ها به اشکال نرم و سخت در طبیعت وجود دارند وقتی به اطراف خود نگاه می کنید متوجه می شوید که توسط اشیاء مختلف و مشتقات پلاستیکی احاطه شده اید و حتی صفحه نمایش تلویزیون از پلیمرهای بی شماری ساخته شده که از جنس رزین است. 

رزین پلی استر ماده ای است که دارای چندین کاربرد صنعتی و غیر صنعتی است.

رزین پلی استر یک رزین پلیمری با فرآیند دمایی بالا است که از واکنش بین اسیدهای آلی و الکل های پلی هیدریک تشکیل می شود و برای کاربرد های مختلف داخلی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این رزین در ساخت انواع مختلفی از پلی استرها مورد استفاده قرار می گیرد و خصوصیات آن به اسیدها و الكل های مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد.  رزین پلی استر از پلیمریزاسیون مولکول های ساده از ترکیبات خاص حاصل می شود و حتی برخی از این رزین ها که به رزین طبیعی مشهور هستند توسط درختان مخروط ترشح می شوند.

تولید رزین پلی استر چگونه صورت می گیرد؟ رزین های پلیمری اشباع نشده از واکنش متراکم تشکیل می شوند و از این رو به عنوان پلیمر های چگالشی نیز شناخته می شوند. چنین واکنش هایی فقط در فرآورده های فرعی مایعات مانند آب یا متانول وجود دارند.
 برای ایجاد رزین های پلی استر، دو ترکیب از واکنش دهنده ها بطور عمده استفاده می شوند.

پلیمر ها که شامل گلیکول ها و مجموعه ای از اسید ها از جمله اسیدهایی مانند اسید فتالیک یا اسید مالیک هستند. می‌توان افزود بهترین رزین پلی استر باید دارای رنگ شفاف فرایند گرمادهی پایین باشد.

تولید بهترین رزین پلی استر در مشهد

تولید بهترین رزین پلی استر در مشهد

تولید بهترین رزین پلی استر در مشهد توسط کارخانه های بسیاری انجام می شود که در کشور در حوزه صنایع مصنوعی و تولید رزین اپوکسی و رزین های پلی استر فعالیت دارند اما هنوز کشور ما در این زمینه خودکفا نشده و انواع اقسام رزین ها به صورت وارداتی در اختیار مصرف کنندگان عمده و خرده فروش قرار می گیرند.

اگر کشورمان نتواند در زمینه تولید رزین های اپوکسی و رزینهای پلیمری و پلی استر به خودکفایی برسد کشور سالانه با خروج ارز مواجه می شود و این امر می تواند به اقتصاد کشور آسیب جدی برساند و بسیاری از مشاغل را با رکود مواجه کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما