خرید رزین کشتی سازی برای صادرات

رزین کشتی سازی یا همان رزین شناورسازی از جمله رزین های پلی استر و غیر اشباح می باشند که به دلیل مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی نظیر آب های شور و موادشیمیایی و اسیدی دارند در ساخت و تولید وسایل شناوری نظیر انواع قایق و کشتی استفاده فراوانی دارند، جهت خرید رزین کشتی سازی برای صادرات می توانید از طریق همین سایت با کارشناسان بخش فنی و فروش محصول ارتباط بگیرید.

خرید رزین کشتی سازی برای صادرات

استفاده از رزین برای کشتی سازی

استفاده از رزین یکی از روش های مدرن و امروزی برای کشتی سازی است که در ادامه به مزیت های بیشمار استفاده از این محصول در ساخت کشتی می پردازیم.

در رابطه با نحوه استفاده از رزین باید به نسبت صحیح اختلاط رزین و جزء سخت کننده جهت تولید محصول باکیفیت تر توجه ویژه ای را مبذول داشت.

رزین ماده ای است که در ابتدا شل بوده و غلظت آن کمی از عسل کمتر می باشد، این ماده پس از آنکه با جزء سخت کننده یا همان هادنر ترکیب شد شروع به تولید حرارت می کند که این نشان دهنده پروسه سفت شدن آن است، پس از آنکه رزین و هادنر به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند رزین شروع به سفت و محکم شدن نموده و در نهایت بعد از ۲۴ ساعت حالت سخت و مستحکمی پیدا می کند.

در ساخت رزین های کشتی سازی از دو نوع رزین پلی استر با نام های رزین ایزوفتالیک و ارتوفتالیک استفاده می شود که هر دو این رزین ها به دلیل میزان کیفیت بالایی که دارند در ساخت قسمت های مختلف شناورها مورد استفاده قرار می گیرند.

البته از رزین های ایزوفتالیک به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی بهتری که در برابر عوامل نامساعد محیطی نظیر ضربه و آب های شور دارند بیشتر در ساخت قطعاتی که به صورت مستقیم با آب در تماس هستند استفاده می شود.

رزین های ارتوفتالیک در ساخت قطعات داخلی شناورها مورد استفاده قرار می گیرند.

از مهمترین مزایای استفاده از رزین جهت ساخت کشتی می توان موارد زیر را برشمرد:

  • قابلیت شکل پذیری آسان و راحتی دارند.
  • از ایجاد ترک و پوسیدگی در محیط های مربوط و آب های شور دریاها و اقیانوس ها جلوگیری می کنند.
  • از قابلیت نصب و چسبندگی بالایی بر روی انواع سطوح فلزی و چوبی برخوردار می باشند.
  • از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار بوده و در کاهش زمان ساخت کشتی تاثیر بسزایی دارند.
  • در برابر مواد شیمیایی و اسیدی از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار می باشند.
  • از خاصیت ضد زنگ و ضد لک بالایی برخوردار بوده و قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند.
  • از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند.

قیمت انواع رزین کشتی سازی ایرانی و خارجی

قیمت انواع رزین کشتی سازی ایرانی و خارجی

جهت اطلاع از قیمت انواع رزین کشتی سازی در بازارهای داخلی و خارجی می توانید به پایگاه های آنلاین در این خصوص مراجعه بفرمایید.

در خصوص قیمت انواع رزین کشتی سازی ایرانی و خارجی باید گفت که از مهمترین عواملی که نقش بسزایی در قیمت این محصولات دارند می توان به میزان کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تهیه رزین و نحوه عرضه آن در بازار اشاره داشت.

در ساخت رزین های کشتی سازی از متریال های مختلفی استفاده می نمایند که متفاوت بودن این متریال ها نقش بسزایی در قیمت فروش محصول دارند.

همانطور که پیشتر مطرح شد کارخانجات متعددی در داخل کشور وجود دارند که در زمینه تولید انواع رنگ و رزین مشغول به فعالیت می باشند که کیفیت محصولات تولیدی آنها اکثرا با نمونه های خارجی و وارداتی برابری می کند.

از مهمترین شرکت های تولید و عرضه این محصول در کشور می توان به کارخاجات تولیدی شناوری در استان بوشهر اشاره داشت.

از جمله فاکتورهای تعیین کننده در قیمت خرید انواع رزین مواردی به شرح زیر هستند:

  • برند شرکت تولید کننده محصول و میزان اعتبار و رتبه آن در بازارهای بین المللی
  • میزان عرضه و تقاضای آن در کشور
  • نوع تجهیزات و تکنولوژی های به کار رفته جهت ساخت این محصول
  • نوسانات نرخ ارز خصوصا در مورد محصولات وارداتی
  • قیمت مواد اولیه و میزان کیفیت آنها
  • روش خرید محصول و نحوه سفارش آن
  • گارانتی و خدمات پس از فروش 

عرضه رزین در بشکه های ۲۰۰ و ۲۲۰ لیتری کاملا پلمپ شده به صورت مستقیم و بدون واسطه از طریق کارخانجات سازنده این محصول انجام می گیرد.

خریداران رزین کشتی سازی در ایران

اغلب خریداران رزین کشتی سازی در ایران طالب محصولی هستند که هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد و هم قیمت مقرون به صرفه ای داشته باشد، از این رو خرید مستقیم از سایت های ارائه دهنده این محصول در کاهش قیمت خرید و افزایش ضریب اطمینان خرید محصول اهمیت بسزایی دارد.

خریداران رزین در ایران چه کسانی هستند؟

اغلب کسانی که در صنعت کشتی سازی و سایر سازه های شناوری نظیر قایق، لنج و یدکش فعالیت دارند از خریداران اصلی این محصولات به شمار می روند.

همانطور که میدانید در قدیم جهت ساخت قایق و کشتی از وسایل ابتدایی از جنس چوب و فلز استفاده می شد که استفاده از این جنس محصولات در ساخت کشتی علاوه بر هزینه بر بودن لوازم مورد نیاز به لحاظ زمان زیادی که صرف ساخت و تولید کشتی می شد از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبود.

امروزه استفاده از مواد رزینی و فایبرگلاس در ساخت کشتی و قایق به دلیل مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی و مقاومت و استحکام بالای این مواد در برابر شرایط نامساعد جوی و آبی و همچنین کاهش زمان ساخت و تولید از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

میزان تولید رزین کشتی سازی با توجه به مرزهای آبی بالایی که در کشور وجود دارد، بالا می باشد.

میزان خرید فروش رزین کشتی سازی در ایران خصوصا در مرزهای آبی کشور نظیر حاشیه دریای خزر، خلیج فارس و عمان با توجه به تعداد بالای شناورهای مورد نیاز در این مناطق بسیار بالا می باشد.

طی برآوردهای انجام گرفته بیش از ۸ هزار انواع شناور نظیر شناورهای باری، صیادی و مسافرتی در این مناطق از کشور مستقر هستند.

یکی از مهمترین دغدغه های خریداران رزین های کشتی سازی تشخیص میزان کیفیت این محصولات است، از این رو در ادامه به برخی از ویژگی های رزین مخصوص و باکیفیت کشتی سازی می پردازیم.

از مهمترین ویژگی ها و خصوصیات رزین باکیفیت می توان موارد زیر را نام برد:

  • تبدیل آن از حالت مایع به جامد در سرعت بالایی انجام گیرد.
  • هر چه رزین از شفاقیت بالاتری برخوردار باشد باکیفیت تر خواهد بود.
  • جهت قالب گیری نیازی به فشار بالایی ندارد.
  • پس از سفت شدن از سختی و سفتی بسیار بالایی برخوردار شود.
  • از کشش عالی برخوردار باشد.
  • پس از خشک شدن در برابر حرارت و سایش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار شود.

در هر صورت جهت اطمینان از خرید این محصول بهتر است از فروشندگانی که محصول را با ضمانت اصالت کالا به ارائه می نمایند خرید نمایید.

حتی جهت اطمینان بیشتر از خرید محصول می توانید جهت تست، مقدار اندکی از محصول مورد نظر خود را سفارش داده و پس از اطمینان از کیفیت کالا به میزان مورد نیاز آن را تهیه نمایید.

کاربرد رزین در صنعت کشتی سازی

کاربرد رزین در صنعت کشتی سازی

در رابطه با کاربرد رزین در صنعت کشتی سازی و اهمیت استفاده از این محصول در ساخت کشتی در ادامه مطلب بیشتر به آن می پردازیم.

در خصوص کاربرد رزین در صنعت می توان گفت که این محصولات با توجه به نوع متریال های اولیه و ترکیبات متنوع به کار رفته در آنها کاربردهای متنوعی دارند.

ابتدا به صورت اجمالی به انواع رزین ها اشاره نموده و در پایان به رزین مورد استفاده در صنایع کشتی سازی که مطلب اصلی مورد بحث ماست بپردازیم.

رزین ها به طور کلی از موادی با خاصیت چسبندگی بالایی تشکیل شده اند که این خاصیت سبب چسبندگی بالای این مواد به انواع سطوح چوب و فلز و غیره می شود.

رزین ها دارای رنگ روشن و شفافی می باشند که قبل از مصرف به صورت مایع بوده و بعد از ترکیب با جزء سفت کننده به صورت شکل جامد در می آید.

کاربرد رزین در صنعت با توجه به نوع ترکیبات، درجه سختی و مقاومت و قابلیت های متفاوت شیمیایی و فیزیکی مشخص می گردد.

انواع رزین ها عبارت است از:

  • رزین های اکریلیک: از این رزین ها که دارای ظاهری براق با درخشندگی بالایی هستند جهت ایجاد لایه محافظتی ضدآب روی چوب استفاده می نمایند، این نوع رزین خود به دو دسته رزین ترموست و ترموپلاست طبقه بندی می شود که ترموست نسبت به ترموپلاست از براقیت و مقاومت شیمیایی نسبتا بالاتری برخوردار می باشد، از این رزین بیشتر به شکل اسپری استفاده می نمایند.
  • رزین آلکئیدی: این رزین ها اغلب در رنگ های روغنی ترکیب می شوند که جهت ایجاد لایه محافظتی در پوشش های آسیب دیده چوبی و ابنیه تاریخی چوبی و فلزی قدیمی استفاده می شوند، این رزین همانند رزین های اکریلیک از براقیت بالایی برخوردار بوده ولی مقاومت شیمیایی و فیزیکی آن در مقایسه با رزین اکریلیک بیشتر می باشد.
  • رزین وینیل استر: این رزین از واکنش با رزین اپوکسی و اسید کربوکسیلیک غیر اشباح اتیلنی تهیه شده است که در برابر خوردگی و هیدرولیز از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.
  • رزین اپوکسی: این رزین ها از کارایی بسیار بالایی در ترمیم و بازسازی سازه ها و محصولات کامپوزیتی هستند و می توان از آنها به عنوان عایق های الکتر‌یکی در وسایل الکتریکی نظیر ژنراتورها و یا اتصالات قطعات مختلف در صنعت هوا و فضا استفاده کرد.
  • رزین پلی استر: این رزین ها یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین نوع رزین ها در صنعت به شمار می روند، این رزین از جمله رزین هایی است که در صنعت کشتی سازی استفاده فراوانی دارند.

از دیگر موارد مصرف و کاربرد وسیع این رزین های پلی استری می توان به استفاده از ایت مواد در ساخت مواد قالب سازی، رنگ های پلی استری و کوره ای، استفاده به عنوان تونر در چاپگرهای لیزری، صنعت مجسمه سازی، ساخت پنل های سقف و دیواره ها در اماکنی نظیر رستوران ها و آشپزخانه ها و … اشاره کرد.

صادرات رزین مخصوص کشتی به خارج ایران

صادرات رزین مخصوص کشتی توسط شرکت های داخلی با برندهای معتبر به خارج از ایران و اغلب کشورهای خاورمیانه، آسیایی و آفریقایی انجام می گیرد.

رزین های پلی استری که در صنعت کشتی سازی مورد استفاده قرار می گیرند به دو دسته رزین های پلی استر اشباح و رزین های پلی استر غیر اشباح طبقه بندی می شوند.

صادرات رزین مخصوص کشتی به خارج از ایران با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین ماده تشکیل تشکیل دهنده در ساخت قطعات کشتی محسوب می شود می تواند برای کارخانجات تولیدی و تجار فعال در این زمینه حاشیه سود حداکثری ایجاد نماید.

تولید رزین بر پایه مواد پتروشیمی انجام میگیرد تولید و صادرات این محصول به خارج از کشور علاوه بر اینکه از هدررفت بخش عظیمی از سرمایه داخلی جلوگیری می نماید در افزایش سودآوری و رونق چرخه اقتصادی، اشتغال زایی و تثبیت موقعیت و جایگاه ایران در بازارهای بین المللی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

رزین ها از کاربردهای فراوانی در صنعت برخوردار می باشند که در ادامه به شرح برخی از صنایع مهم وابسته به رزین پلی استر اشاره می نماییم.

از مهمترین موارد مصرف رزین پلی استری غیر اشباح عبارت است از:

  • دکمه سازی
  • ساخت لوله و مخازن
  • مجسمه سازی
  • صنعت مبلمان
  • صنایع دریایی و هوایی 
  • قالب گیری
  • مانکن سازی

از مهمترین مواردی که در رابطه با شرایط نگهداری نحوه استفاده از رزین باید بدانید مواردی به شرح زیر هستند:

  1. رزین ماده ای چسبنده است، به همین دلیل بهتر است در هنگام کار با رزین از دستکش و لباس مخصوص استفاده نمایید.
  2. در هنگام استفاده از رزین اپوکسی دقت نمایید که محیط دارای تهویه مناسبی باشد که بوی زننده آن موجب آزارتان نشود.
  3. مدت زمان نگهداری رزین در شرایط مناسب محیطی ۱۲ ماه می باشد، بعد از این مدت زمان کیفیت و کارایی رزین کاهش پیدا می کند.
  4. دقت نمایید که رزین را باید در جای خشک و تاریک و به دور از نور و حرارت مستقیم نگهداری نمایید.

کشور های تولید کننده رزین کشتی سازی

بیشتر کشورهایی که تولید کننده اصلی رزین کشتی سازی محسوب می شوند دارای منابع پتروشیمی فراوان و سابقه ای طولانی در امر تولید و ساخت شناورها هستند، کشورهای آمریکایی از جمله بزرگترین کشور های تولید کننده محصولات کشتی سازی در جهان به شمار می رود.

کشور آمریکا به دلیل مرزهای آبی زیاد با سایر قاره ها یکی از اصلی ترین کشورهای تولید کننده و مصرف کننده رزین کشتی سازی در جهان به شمار رفته و متعاقبا دارای بزرگترین کارخانجات صنعتی کشتی سازی در جهان می باشد.

از جمله تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات شناوری نظیر رزین های مورد استفاده در صنعت کشتی سازی در کشور ایران می توان به کارخانجات تولیدی این محصولات در استان هایی نظیر بوشهر، اصفهان، قزوین و شیراز اشاره نمود.

رزین های ایزوفتالیک و اورتوفتالیک از انواع رزین های مورد استفاده در صنایع کشتی سازی به شمار می روند، رزین های پلی استر غیر اشباح کبالت خورده از دیگر رزین های معروف و پرکاربرد در ساخت سازه های وسایل آبی به شمار می روند که کیفیت آنها اغلب با نمونه های خارجی و برندهای معتبر دنیا رقابت تنگاتنگی دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

تماس با ما